Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Precis vaken ur smärtdvalan...

Av Jenny - 14 april 2011 15:58

 

Jag som aldrig klagar... Jag säger som han i Splash "What a week I'm having!!"

Så ont som jag har haft den senaste veckan är det mycket längesen jag hade. Har inte ens kunnat sköta mitt jobb ordentligt =O( och då är det illa. Är konstant trött och slocknar som ett utblåst ljus varje kväll. Snarkar gör jag också säger min stackars man. Jag har sagt det innan i bloggen och jag säger det igen, om jag bara hade fått vara smärtfri en dag. Det hade jag kunnat leva på resten av livet tror jag. Inte ens skriva några rader har varit intressant. Detta tar på både humör och energi. Har inget tålamod och nära till gråten hela tiden och det går ut över de jag älskar mest. Ni ska ha en stor eloge för att ni står ut med mig när jag mår så här! Jag älskar er!  

Är lite bättre idag tack och lov. Red Texaco igår och då var det som om det värsta "lossnade" på nåt vis. Har ont idag men inte på samma vis. Har nog lite träningsvärk eftersom Texaco stundtals verkade tro att han var rodeohäst och inte ridhäst . Många asgarv blir det när han får för sig att vissa grässtrå , blommor, lyktstolpar, ja det mesta i hans omgivning ser alldeles livsfarligt ut och kan attackera honom när som helst. Obetalbart var när Madde satte upp en krubba i boxen och han inte vågade gå in och äta för den satt ju inte där på morgonen Tänk om man varit där med en filmkamera!!

Imorgon ska jag åka till djursjukhuset i Helsingborg. Emma ska dit med lille Enzo som blev attackerad av en stor vakthund i torsdags. Blev biten i öronen och huvudet. Enzo ville lukta på honom och sträckte fram nosen och då fick den andra hunden tag i överläppen och drog hans huvud genom en grind där det kilades fast, sen fortsatte han att attackera och tugga och ta nya tag och vägrade släppa och Enzo kom ingenstans. Öronen klyvdes och han har bett överallt i huvudet... Var inte med när det hände men det räcker att ha sett honom när fick komma hem. Stackars liten!

  

Hur kan man träna sin hund till att skada ett annat djur på detta sättet???? Är såå glad att Enzo lever. Den andra hunden hade bestämt sig att han skulle dö men de lyckades få loss honom till slut! Håller tummarna att han hämtar sig fort och att han inte får men för livet. Ägarens kommentar? "Ni ska vara glada att det var en hund och inte något av barnen"!!?? Hur kan man säga så??? Förstår inte =O(


Pyss och Kräm till er   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 november 2012 08:19

    Godmorgon världen    Sitter i  min nya lägenhet och njuter av tystnaden. Det är bara jag och mitt kaffe. Flickorna sover, Fonzie ligger bredvid mig i soffan och snarkar och Sotis... Jaja, helt tyst är här ju inte    Snart är det dags att s...

Av Jenny - 12 oktober 2012 21:15


Fredagkväll... Är ensam, sånär som på mina två fyrbenta pojkar som gör sitt bästa för att tränga ner mig från soffan när de inte diskuterar vem av dem som ska ligga i Fonzies korg eller om de faktiskt får plats bägge två    Vin i glaset, X-Factor...

Av Jenny - 7 oktober 2012 18:26


     Precis så känner jag det nu... Det är egentligen rätt märkligt hur ens liv förändras i en handvändning. De första 2 månaderna efter jag fick reda på Björns otrohet befann jag mig i ett chocktillstånd, jag varken åt, sov eller "levde". Gick n...

Av Jenny - 17 september 2012 19:30

    Så sanna de orden är. Under de här 8 månaderna har jag verkligen upptäckt vilka mina verkliga vänner är. Ni har stått bakom mig oavsett tid på dygnet. Jag har kunnat ringa er när det har känts som om sorgen skulle riva sönder mitt bröst, när...

Av Jenny - 15 september 2012 11:07


Urladdningen kom i torsdags. Satt i fåtöljen och grät som ett barn i 2 timmar. 8 månaders ångest måste ju komma ut förr eller senare? Tack vare er, mina fantastiska älskade vänner tog jag mig igenom den stunden också. Vad skulle jag gjort utan e...

Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet som har en tuff skilsmässa i bagaget. Min blogg är mitt sätt att få ut alla känslor och tankar kring den och andra saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards