Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Landat

Av Jenny - 7 oktober 2012 18:26

    

Precis så känner jag det nu...

Det är egentligen rätt märkligt hur ens liv förändras i en handvändning. De första 2 månaderna efter jag fick reda på Björns otrohet befann jag mig i ett chocktillstånd, jag varken åt, sov eller "levde". Gick ner 15 kg, iofs ville jag gå ner i vikt men hade inte tänkt mig att det skulle gå till på det viset   . Jag grävde ner mig fullständigt och tyckte att jag aldrig skulle hitta fast mark under fötterna igen. Smset slog undan mina fötter och raserade hela min värld. Jag hade det ju så bra? Jag hade mina 3 underbara barn, en man som älskade mig och som jag inte ens kunde tänka mig att leva utan. Det som höll mig rättupp de månaderna var kärleken till mina barn, hundarna och hästarna. Hade jag inte haft dem hade jag förmodligen inte ens tagit mig ur sängen.

Jesper och Jessica, ni var helt underbara. Jessica, du kom samma kväll, din mamma körde dig (tack Anita!). Jesper, du hade ringt till henne och bett Jessica komma ut för jag behövde er. Hela kvällen satt ni hos mig och tröstade samtidigt som ni också grät och var helt förtvivlade. Ingen av oss förstod nånting.

Sakta men säkert har jag hittat rätt samtidigt som det fortfarande är tufft. Det är ju en hel del kvar att ta tag i.

Dagarna på sjukhuset gjorde underverk för min själ. Låter helknäppt, jag vet, men det var precis vad jag behövde. Tid för mig själv. Månaderna som har gått har jag sprungit i ett ekorrhjul som jag inte vetat hur jag ska få stopp på. Upp på morgonen, Moa ska till skolan, ut med Fonzie, iväg till hästarna, hem, äta frukost, dusch, iväg till jobb, hem, laga mat, diska, läxor, räkningar, få ekonomin att gå ihop osv osv. PUST! Nu helt plötsligt kunde jag inte göra nånting annat än att ta det lugnt och fundera på hur resten av mitt liv ska se ut. Jag tror jag landade där mitt i eländet.

Vi flyttade hem igen igår efter 2 veckor hos mamma och pappa. Vad skulle jag gjort utan dem?

Idag var jag i stallet för första gången på 2 veckor. Jag fylldes av ett lugn när jag klev in genom dörren. Helt plötsligt kom jag ihåg varför jag älskar att vara i stallet och det gav mig en inre frid samtidigt som jag blev full av energi. Jag tog tag i en massa "Det gör jag en annan dag- grejer, sånt som jag bara har blundat för. I 8 månader har det varit en plåga och ett måste. Idag njöt jag av varenda minut, satt länge ute i hagen och bara tittade på Lilly medan hon åt sin frukost. Vår lilla docka    Tror hon har saknat oss också. Hon gnäggade så mysigt när hon fick se mig. Det lät som "Välkommen tillbaka matte". Fin är hon!

Det känns som om "min bästa tid" börjar nu och det är slut med att släppa in energitjuvarna i mitt liv. Fr o m nu är det jag som bestämmer över mig och ingen annan   

 
 
Ingen bild

Anders

7 oktober 2012 20:57

Hej vännen.
Vad jobbigt du har haft det :(
Blir glad att läsa att du mår bättre och är på väg uppåt igen.
En sak som jag oxå har börjat tänka på mer på "äldre" dar är att inte ha med energitjuvar att göra överhuvudtaget. Precis gjort mig av med 2 st sk vänner som jag eg aldrig trivts med.
Skönt o ta det steget!
Alltid tyckt du har varit en tjej med fötterna på jorden så jag är övertygad om att du fixar det här!

Kram Anders

Jenny

7 oktober 2012 22:19

Tack Anders! Nää energitjuvar är vi för gamla för! Kramar om dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 november 2012 08:19

    Godmorgon världen    Sitter i  min nya lägenhet och njuter av tystnaden. Det är bara jag och mitt kaffe. Flickorna sover, Fonzie ligger bredvid mig i soffan och snarkar och Sotis... Jaja, helt tyst är här ju inte    Snart är det dags att s...

Av Jenny - 12 oktober 2012 21:15


Fredagkväll... Är ensam, sånär som på mina två fyrbenta pojkar som gör sitt bästa för att tränga ner mig från soffan när de inte diskuterar vem av dem som ska ligga i Fonzies korg eller om de faktiskt får plats bägge två    Vin i glaset, X-Factor...

Av Jenny - 17 september 2012 19:30

    Så sanna de orden är. Under de här 8 månaderna har jag verkligen upptäckt vilka mina verkliga vänner är. Ni har stått bakom mig oavsett tid på dygnet. Jag har kunnat ringa er när det har känts som om sorgen skulle riva sönder mitt bröst, när...

Av Jenny - 15 september 2012 11:07


Urladdningen kom i torsdags. Satt i fåtöljen och grät som ett barn i 2 timmar. 8 månaders ångest måste ju komma ut förr eller senare? Tack vare er, mina fantastiska älskade vänner tog jag mig igenom den stunden också. Vad skulle jag gjort utan e...

Av Jenny - 6 september 2012 22:30

Bodelning... Bara för att du inte kunde hålla dig till mig. Ja jag vet att det inte gick som du ville men vet du vad? "Det tog alltför många år för mig att äntligen bli fri. Det har slitit mig itu. Det fanns ingen bara du. Men jag är lyckligare nu"Ja...

Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet som har en tuff skilsmässa i bagaget. Min blogg är mitt sätt att få ut alla känslor och tankar kring den och andra saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards