Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Inte sovit

Av Jenny - 8 mars 2011 12:16

Usch, idag ville jag inte gå ur sängen!  Har inte sovit många timmar inatt. Fonzie och Dumle har lekt vandrare och Moa byggfläkt... Är ju mysigt att ha henne hos mig men inget jag är van vid. Hon tycker också det är mysigt att sova hos mamma när pappa är bortrest =O). Hon har ju legat i egen säng sen hon var baby. Kan nog räkna på ena handens fingrar de gånger hon har sovit mellan oss men ligga och titta på henne och hålla hennes hand när hon sover är en känsla som bara en förälder förstår, eller hur?

Äh, jag piggnar nog till när vi kör ut till Lilly i eftermiddag, vädret är ju helt fantastiskt, annars får jag väl lägga mig kl 8 ikväll.  

Är så skönt att det börjar bli bättre med Liljans ben också. Hon haltar ingenting i skritten längre och väldigt lite i traven. Svullnaden har gått ner fortare sen jag satte på en supermini istället för powerpatchen. Leker nästan varje dag med henne i paddocken nu. Stegra sig på kommando är nog det roligaste hon vet just nu, jaja jag har lika roligt! Hon är ju vår "lilja" och världens goaste ponny. Har inte det där typiska ponny/sto beteendet som många har. Brukar säga att ponny+ sto inte är någon bra kombination men det gäller oftast inte Lillybus. Häromdan fick hon ett "flatteryck" också. Nära min bak igen!!?? Fattar inte vad det är med hästarnas bakhovar och min rumpa egentligen. Den ser nog "sparkvänlig" ut hihi... Stor och mjuk?

Värken idag? Jaa... en 5:a? Hade jag fått sova ordentligt hade den inte varit mer än en 2-3:a tror jag. Solen gör nog sitt till också. I det här vädret kan man väl inte vara annat än glad?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 november 2012 08:19

    Godmorgon världen    Sitter i  min nya lägenhet och njuter av tystnaden. Det är bara jag och mitt kaffe. Flickorna sover, Fonzie ligger bredvid mig i soffan och snarkar och Sotis... Jaja, helt tyst är här ju inte    Snart är det dags att s...

Av Jenny - 12 oktober 2012 21:15


Fredagkväll... Är ensam, sånär som på mina två fyrbenta pojkar som gör sitt bästa för att tränga ner mig från soffan när de inte diskuterar vem av dem som ska ligga i Fonzies korg eller om de faktiskt får plats bägge två    Vin i glaset, X-Factor...

Av Jenny - 7 oktober 2012 18:26


     Precis så känner jag det nu... Det är egentligen rätt märkligt hur ens liv förändras i en handvändning. De första 2 månaderna efter jag fick reda på Björns otrohet befann jag mig i ett chocktillstånd, jag varken åt, sov eller "levde". Gick n...

Av Jenny - 17 september 2012 19:30

    Så sanna de orden är. Under de här 8 månaderna har jag verkligen upptäckt vilka mina verkliga vänner är. Ni har stått bakom mig oavsett tid på dygnet. Jag har kunnat ringa er när det har känts som om sorgen skulle riva sönder mitt bröst, när...

Av Jenny - 15 september 2012 11:07


Urladdningen kom i torsdags. Satt i fåtöljen och grät som ett barn i 2 timmar. 8 månaders ångest måste ju komma ut förr eller senare? Tack vare er, mina fantastiska älskade vänner tog jag mig igenom den stunden också. Vad skulle jag gjort utan e...

Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet som har en tuff skilsmässa i bagaget. Min blogg är mitt sätt att få ut alla känslor och tankar kring den och andra saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards