Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Jenny - 7 mars 2011 18:06

  


Har fått i uppgift av Försäkringskassan/ arbetsterapeuten att dokumentera min smärta... Jovisst det kan jag väl göra men hur då? Jag har ont som f-n? Nä, jag ska "värdera" den på en skala 1- 10 efter varje arbetsdag och hur jag mår när jag jobbat många timmar i sträck, packat upp varor o s v.

Förra fredan fick jag jobba 8 timmar och då grät jag av smärta och trötthet när jag körde hem, vilken siffra ska jag sätta där? För mig beror det ju på hur jag har fått sova och hur dagen har varit i största allmänhet hur jag kan hantera smärtan, men den dan kan jag nog sätta en 9 eller 10 på...

Eftersom min kära make snarkar som en timmerhuggare så sover jag numera med öronproppar och det har hjälpt. De och mina underbara Nikkenprodukter har gett mig ett helt nytt liv känns det som. Min smärta syns ju inte för min omgivning.

Fick diagnosen överrörlighet eller Hypermobilitetssyndrom som det så elegant heter på latin (eller vilket språk det nu är) för 6 år sen och de första 3 åren var jag konstant hög kändes det som. Som mest var jag uppe i 8 Citodon/ dag och dubbla sömntabletter/ antidepressivt (Tryptizol) till natten.

Den här bloggen får väl bli min smärtdagbok. Kan man skicka detta till Fk sen?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet som har en tuff skilsmässa i bagaget. Min blogg är mitt sätt att få ut alla känslor och tankar kring den och andra saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards