Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Tisdag och bloggtorkan är slut =O)

Av Jenny - 16 mars 2011 07:30

Hur var helgen? Jo den var mysig. Blev kinamat och rödvin till Let's Dance i fredags, de paren som är kvar nu är grymt duktiga. Hejar på Frank och Jessica, tror att det blir de i finalen faktiskt.

Lördag började vi dagen med ridlektion i Viarp. Under tiden flickorna hade teori gick jag in i stallet. Mistrals box var "tom". Åh, vad jag saknar den hästen. Önskar vi hade haft råd att köpa honom!! Har alltid sagt att den dagen de ska sälja Mistral ska jag ha honom... men skit också, någon annan hann före dessutom =O(. Vet iofs att han får det jättebra hos nya ägaren så det är lite plåster på såren. I hans box låg lilla Simba  istället. Hon har varit sjuk i en vecka nu så jag gick in och la mig hos henne. Slutade med att hon la huvudet i mitt knä och somnade. Stackars liten, hoppas hon blir frisk snart. Mysig stund var det iallafall, inte alltid man kan säga att man har haft en häst i knäet =O). Moa fick Devil och blev INTE glad. Hon tycker inte om den hästen, kan bero på att hon åkte av honom på en tävling förstås. Lite gladare var hon efteråt förstås för hela lektionen gick som en dans. Får väl se hur det blir på lördag på hoppningen...

Eftermiddan gick i ett... Köra Ebba hem, till Helsingborg, Björn hem med Moa för lek med Mich och jag till stallet med nyinköpt spån till Lilly, hem, göra tacos och sen rörde jag mig inte ur soffan på hela kvällen... Är glad att jag kunde hålla mig vaken hela Melodifestivalen faktiskt... Tyckte väl inte att det var rätt låt som vann men kan inte klaga eftersom vi inte la en enda röst...

Söndag kändes det som att vi var i stallet hela dan. Lilly var jättepigg  och busig. Tror hon har vårkänslor och är på väg att brunsta. Vädret var ju underbart så vi gick en runda med henne. Fick oss ett gapskratt när hon fick syn på sig själv i Santa Maria's glasfönster. Skulle fram och hälsa och hennes min när hon slog mulen i fönstret var obetalbar =O)

  

Klockan 4 var det dags för stallmöte... Gick väl sådär tyvärr, men det finns lösningar till allt!

Igår var det dags för jobb igen =O). Svalöv denna gången. Trivs så bra i den butiken. Var iofs väldigt tyst dag men det gör ingenting. Hela atmosfären andas hemtrevligt när man kommer in. Tycker det är så synd att de ska lämna den ifrån sig men samtidigt förstår jag dem. man måste utvecklas och förnya sig hela tiden. Funderade ett tag på att ta över själv men det kommer jag aldrig att klara. Vill inte jobba 50-60 timmar i veckan igen NÅGONSIN! Hade kanske varit annorlunda om jag varit fullt frisk i kroppen men hur skulle jag gjort med butiken om jag har en sån vinter till som jag har haft? Har varit tablettfri sen jag började med Nikken men denna vintern har Tramadol varit min bästa vän många dagar =O(.

Funderade också på om man skulle gå ihop med någon och ta över men då kommer nästa fråga... Kan båda "överleva" på den? Finns det utrymme för 2 att ta ut en heltidslön? Många frågor och mycket i huvudet.

Idag är Moa hemma från skolan. Hon klagade hela kvällen på att hon hade ont i huvudet och på flera ställen i kroppen. Hon klagar ALDRIG så nåt är det på gång =O(. Kanske växtvärk?

Bara för att jag hade sovmorgon så vaknade jag kl 06.15!!?? Fick Björn att höja på ögonbrynen och fråga "Vad gör du uppe nu??" när jag klev in i badrummet. Mitt svar? Har INGEN ANING!! Är detta ett bevis på att man börjar "bli gammal" eller på att man sovit färdigt...??

Kvart i 8 kom Moa ner och såg helt färdig ut men mådde bättre sa hon, skönt! Hon får ha en lat dag hemma idag, bättre det än att hon går till skolan halvdassig och sen blir riktigt sjuk. Ja jag vet! Jag är en hönsmamma =O) men det bjuder jag på!

Nä, om man skulle ta tag i denna dagen nu...





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 1 november 2012 08:19

    Godmorgon världen    Sitter i  min nya lägenhet och njuter av tystnaden. Det är bara jag och mitt kaffe. Flickorna sover, Fonzie ligger bredvid mig i soffan och snarkar och Sotis... Jaja, helt tyst är här ju inte    Snart är det dags att s...

Av Jenny - 12 oktober 2012 21:15


Fredagkväll... Är ensam, sånär som på mina två fyrbenta pojkar som gör sitt bästa för att tränga ner mig från soffan när de inte diskuterar vem av dem som ska ligga i Fonzies korg eller om de faktiskt får plats bägge två    Vin i glaset, X-Factor...

Av Jenny - 7 oktober 2012 18:26


     Precis så känner jag det nu... Det är egentligen rätt märkligt hur ens liv förändras i en handvändning. De första 2 månaderna efter jag fick reda på Björns otrohet befann jag mig i ett chocktillstånd, jag varken åt, sov eller "levde". Gick n...

Av Jenny - 17 september 2012 19:30

    Så sanna de orden är. Under de här 8 månaderna har jag verkligen upptäckt vilka mina verkliga vänner är. Ni har stått bakom mig oavsett tid på dygnet. Jag har kunnat ringa er när det har känts som om sorgen skulle riva sönder mitt bröst, när...

Av Jenny - 15 september 2012 11:07


Urladdningen kom i torsdags. Satt i fåtöljen och grät som ett barn i 2 timmar. 8 månaders ångest måste ju komma ut förr eller senare? Tack vare er, mina fantastiska älskade vänner tog jag mig igenom den stunden också. Vad skulle jag gjort utan e...

Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet som har en tuff skilsmässa i bagaget. Min blogg är mitt sätt att få ut alla känslor och tankar kring den och andra saker som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards